Birleşmiş Milletler Myanmar Müslümanlarının kötüleşen durumu konusunda uyardı

BM insan hakları yetkilileri, on binlerce Rohingya Müslümanının Bangladeş'e kaçması nedeniyle Myanmar'ın Rakhine eyaletindeki hızla bozulan durum hakkında uyarıda bulundu. 

BM'nin Myanmar'daki insan hakları durumuyla ilgili özel raportörü Yanghee Lee, "İnsani durum hızla bozuluyor ve binlerce kişinin insan haklarını ciddi derecede ihlal etme riski giderek arttığından endişe ediyorum" dedi. BM din ve inanç özgürlüğü raportörü Ahmed Shaheed ve azınlık konularında özel raportör Fernand de Varennes'in onayladığı  

"Şu anda on binlerce Rohingya Müslümanının Bangladeş'ten kaçtığı bildirildi" dedi. 

Lee, Myanmar'daki askerlerin Bangladeş'e doğru hareket eden sivillere roketle itilen bombalar kullandıklarına dair çok sayıda inandırıcı rapor yayınladığını belirtti. 

"Şiddetin kötüleşen döngüsü büyük bir endişe ve acilen kırılmalıdır", dedi Lee. 

Lee, Myanmar'daki yetkililerin Rohingya Müslümanlarından daha güvenli yerlerden tahliye edilmesine yardım etmemesine karar verdiler. Lee, " 

Cox Barazar çevresindeki bölgede 27 binden fazla kişi Bangladeş'e girerken, iki ülke arasında 20 bin kişi daha karaya oturuyor ve 

sayı büyümeye devam ediyor" dedi. "Hükümeti, Rakhine Eyaleti'ndeki etkilenen topluluklara derhal yardım sağlamalarını ve Birleşmiş Milletlere insani yardım sağlamaları için serbestçe erişim sağlamalarını çağırıyorum" dedi.